Avrupa'da Gezdiğimiz Yerler,  Seyahatlerimiz

İspanya ile Fransa Arasında Bir Küçük Ülke: Andorra

Merhaba,

Bu kez sizlere yaklaşık 1 sene önce gerçekleştirdiğimiz bir günlük Andorra gezimizden bahsetmek istiyoruz 🙂

Eski fotoğraflara bakarken Avrupa’da aklımızda kalan bu küçücük ülkeden bahsetmeden olmazdı. İspanya ve Fransa arasında yer alan, savaş ve kargaşa kavramlarından çok uzakta hayatına devam eden bu şirin ülke aynı zamanda Avrupa’nın en küçük ülkelerinin başında geliyor.

Biz Barcelona seyahatimiz sırasında günü birlik bir plan yaparak geçtik Andorra’ya. Yaklaşık 3 saatlik bir otobüs yolculuğuna başladığımızda İspanya’nın sıcak yaz günlerinden biriydi. Standart denilebilecek bir otobüsün en ön koltuğunda oturarak başladık yolculuğumuza, fiyatlarda oynama ihtimaline karşı 20 – 30 Euro arası bir fiyata bilet bulmanız mümkün. Ayrıca neredeyse 2 saatte bir otobüs bulma imkanınız da mevcut.

İspanya’yı bu küçük ülkeye bağlayan yollarda dağlar, köyler, eski yerleşimler ve bir sürü küçük kasabayı geçtik hayranlıkla seyrederek. Tüm yolculuk boyunca aklımızda kalan en ilginç şeyin doğasını koruyan o eski yerleşimler olduğunu söylememiz yanlış olmayacaktır. Sanki bir dönem filmi içerisinde eski Avrupa köyleri arasında seyahat ediyormuş gibi bir zaman tüneli içerisindeydik. Eski değirmenler, evler ve tarlalar arasında minik kasabalara varıp yeniden dağlar arasından bir geçit ile bağlandık Andorra’ya. Kısa bir gümrük işleminden sonra yaklaşık 10 dakika içerisinde işte şehir merkezindeydik. Ne yana dönersek dönelim dağların selamladığı sokak başları içerisinde gezerken dağ eteklerinde yer alan küçük otelleri ve kayak merkezlerini seyrediyorduk.

Sokaklarında kaybolarak gezdiğimiz bu küçük ülkenin yerel bir lokantasında bulduk kendimizi sonunda. Bar ve esnaf lokantası karışımı olan bir lokantada İngilizce bilmeyen oldukça yaşlı işletmecilerle güç bela anlaşarak verdiğimiz sipariş sonucu başladık sokakları seyretmeye. Karşımızda ince uzun sokakların ardından bize bakan dağlar, ara sıra gelip geçen sakin insanlar ve işte gelen koca tabaklarımızla uzun bir sohbetimize tanık oldu Andorra sokakları. Burada oldukça ucuza büyük porsiyonlar yemeniz mümkün.

O sırada ilk tatilimizin olmasının verdiği heyecan ile uzun uzun ettiğimiz sohbetlerden biriydi bizim için. Ardından saati fark edip başladık yeniden sokakları ve vergisiz satış yapan mağazaları gezmeye. Bu ülkenin en büyük özelliğinin alışverişlerde vergi ödemiyor olmanız olduğunu hatırlatmak isterim. Bu sebeple turizm alışveriş ve kışları kayak üzerine kurulmuş. Biz ise kabin bagajlı turistler olarak bir dahaki sefere neler alacağımızı konuşmak ile  yetindik 🙂

Gitmemize yakın girdiğimiz bir süpermarkette gördüğümüz alkol fiyatları karşısında ise deyim yerindeyse yıkıldık 🙂 Merak edenler için koca viski şişelerinin bizim ülkemizdekilerin 1/3 fiyatı olduğunu söylemem yeterli olacaktır 🙂 Biz adını sanını hiç bilmediğimiz ve anlamadığımız küçük bir file içine yerleştirilmiş minik şişelerden oluşan bir set seçtik kendimize ve Andorra’dan ayrılmak için yeniden otobüs garajına yürüdük ki tüm ülkeyi yürümek bile birkaç saatte mümkündü zaten.

Ülkenin ufaklığı seyahatleri kısıtlı vakitler içerisinde gerçekleşenler için oldukça işe yarar. Yarım gün içerisinde tarihi binasını, kilisesini ve sahip olduğu en özel görülesi yer olan Salvador Dali’nin Asaletin Zamanı heykelini gezebilirsiniz. Andorra daha çok kayak merkezleri ile ünlü olduğu için ucuz kış turizmi alanında Avrupa’da önemli yeri olan ülkelerden. Fakat yukarıda söylediğimiz gibi biz yaz sıcağında orada olduğumuz için bu güzel kış ve kar manzarasından mahrum kaldık. Bununla birlikte uzun gelecek planlarımızda bir kış gecesini orada geçirmek var. Merak edenler için dönemsel otel fiyatlarına baktığımızda Ocak ayında 2 kişi yaklaşık 400 tl’ye 2 gece kalmanız mümkün. Tabii her lüks ve beklentiye göre seçenekleri de mevcut.

Gelelim bizim için günün sonuna.

Bu günü birlik turun en unutulmaz anlarından biri dönüş yolundaki uzun sohbetimiz ve aldığımız içkilerin korkunçluğu idi J Tabi ki dayanamayarak açtığımız o filede tahminlerinizin çok ötesinde sert alkollerle Barcelona akşamımıza veda ettik 🙂

Bahsettiğimiz gibi Andorra yeniden bir kış gecesi geçirilmek üzere daima aklımızda kalacak 🙂

Yeniden Andorra sokaklarında dağları selamlamamız ümidiyle..